4 Ocak 2011 Salı

Stop Solidere...

 

Corniche in az ilerisinde, denizin hemen üzerinde, eskiden otel olduğu belli bir bina çıkıyor karşımıza. Burası Lübnan’ın savaş sonrasında yeniden dirilmesinde en önemli rolü oynayan ve halk tarafından çok sevilen eski başbakan Refik Haririnin katledildiği yermiş. Binanın bir yüzünde tüm cepheyi kaplayan bir afiş asılı. “STOP SOLIDERE” yazıyor üzerinde. Bir çeşit protesto olmalı diye düşünüyorum önce. Solidere Hariri’nin şirketlerinin adıymış. Beyrut da gözünüze güzel görünen ne kadar bina varsa Solidere yapmış. Bu sayede Refik Hariri yaşarken dünyanın en zengin 4. kişisi haline gelmiş. E bir yandan da başbakan.


 Birileri razı gelmemiş bu duruma. Sen koy 1 ton TNT yi otelin bir köşesine. Bir 14 Şubat günü adamcağız sizlere ömür. Şimdi otelin tam karşısındaki küçük meydanda bir heykeli el sallıyor gelip geçenlere. 

Tabi ben kültürü koruyacağım ya. Ülkenin hafızasını yazılı yazısız tarihini oluşturan belge niteliğindeki her şey korunmalı ya. Bu talihsiz olayın geçtiği mekanı hala o şekilde tutuyorlar diye önce memnun gülümsüyorum. Çünkü binanın etrafında süper lüks oteller, banka binaları, iş merkezleri ve yat limanındaki iri tekneler parıldıyor. 

Normalde görüntüyü kirleten bu binayı neden tutsunlar ki beş yıldır diye düşünüyorum. Helal olsun, ülkenin tarihinde önemli bir dönüm noktası olmuş bu yeri tutuyorlar diyorum hala kendi kendime. Sonra otel de çalışanlara soruyorum. Beyrutlularla konuşuyorum ve öğreniyorum ki rant her yerde rant. Tarihle, geçmişe sahip çıkmakla falan alakası yok. Üstelik Beyrutluların böyle bir derdi de yok. Kendilerine geçmişte yaşanan zor zamanları hatırlatan her şeyden kurtulmak niyetindeler. Meğer binayı Solidere alıp restore etmek istermiş. Ama mülk sahibi aynı zamanda yat kulübünün de işletmecisi olan St. George şirketiymiş. Ve St. George, Solidere’nin kazandığı yeter!!! Birazda ben kazanayım demekteymiş “ SOLIDERE YI DURDURUN ” demekle. 

Bu resimde sol tarafda yuvarlak balkonlu yüksek bina Four Season Oteli
Beyrut Yat Limanına bakan gerçek 5 * lı oteller
          

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder